Lijnrecht Reclamemakers

Geautomatiseerd communiceren is zeker een vak

Geautomatiseerd communiceren is zeker een vak


01/09/2017 - Lijnrecht Reclamemakers Prettig kritisch - Gerrit Jan Hendriks

Niets menselijks is mij vreemd. Dus hapte ik toe – ik zeg bewust nog niet trapte ik er in – toen ik een paar weekjes terug een gezellig dikke envelop van Ziggo in de post vond. Nog voordeliger kon ik zakelijk en privé alles op het gebied van tv, telefoon en data combineren. Een paar klikken en klaar! Bestelling geplaatst.

Tot zo ver het goede nieuws.

Een paar dagen later een eerste mail van Ziggo. Onder het kopje ‘Belangrijk bericht over uw bestelling’. Getekend, hoogstpersoonlijk, door Robin Clements, Directeur Klantenservice bij Ziggo. Hij had mijn overstapformulier niet op tijd ontvangen. Wist ik al, ik had namelijk niets van zo’n formulier gekregen, laat staan ingevuld, laat staan ingestuurd.

De klantenservice gebeld en ja hoor: foutje, sorry, excuses, komt er nu een mail uw kant op met een link naar hét overstapformulier.

Niet dus. Maar wel, een dag of wat later, weer een mailtje van Ziggo. Weer een ‘Belangrijk bericht over uw bestelling’: mijn huidige provider had op basis van mijn overstapformulier mijn overstapverzoek afgewezen.

De klantenservice gebeld en ja hoor: foutje, sorry, excuses, komt er nu een mail uw kant op met een link naar hét overstapformulier.

Niet dus. Maar wel, een dag of wat later, weer een mailtje van Ziggo. Weliswaar geen ‘Belangrijk bericht over uw bestelling’, maar daarom niet minder belangrijk: onder het kopje ‘We hebben nog niet alle informatie voor uw overstap’ kwam Ziggo mij vertellen dat mijn huidige provider had laten weten dat een aantal gegevens op mijn overstapformulier niet klopten. Voor een vlotte, soepele overstap had men nog meer informatie nodig.

De klantenservice gebeld en ja hoor: foutje, sorry, excuses, komt er nu een mail uw kant op met een link naar hét overstapformulier.

Die mail is gekomen. Alleen de link, nee, die werkt niet.

Als communiceren een vak is, dan is geautomatiseerd communiceren dat zeker!

Maar weer eens bellen met, ja zo heet het echt, de Ziggo klantenservice.

Dit artikel is geschreven door:

Gerrit Jan Hendriks
Copywriter
Cel-directeur Concept & Copy

Deel dit artikel:

Terug naar overzicht

Niels Perik

Niels Perik
Oprichter & Sparringpartner

Hoe kunnen wij je helpen?


Wij willen graag voor jou aan de slag.
Laten zien wat we voor jou kunnen betekenen.
Dus test ons maar, daag ons uit.

Wil je eerst meer over ons weten?
Ik kom graag bij jou langs.
Mijn telefoonnummer 053 - 8200 201.
Mijn e-mail adres is n.perik@lijnrecht.nl.