Lijnrecht Reclamemakers

Iedereen doet het, dus jij toch ook?

Iedereen doet het, dus jij toch ook?


30/11/2016 - Vakwerk - Amanda Harleman

“Ik wil wat doen met blogs en social media, maar ik weet niet waar ik moet beginnen”. “Ik heb geen flauw idee wat ik moet bloggen, posten op social media.” “Hoe krijg ik verhalen die ook gelezen worden, zonder dat het een 13 in een dozijn verhaal wordt?” Of “ik heb een stok achter de deur nodig”. “Want, van uitstel komt afstel.” Vragen die wij regelmatig van klanten krijgen.

Iedereen doet het. Social media. Dus jij toch ook? Maar… is dit wel de juiste insteek? Als je het gebruikt om erbij te horen, “het moet”, dan sla je de plank flink mis. Wat wil je er mee bereiken? Het gebruik van social kanalen?

Bouwen aan je merk

Wil je bouwen aan je merk, naamsbekendheid creëren, het koopgedrag van je klanten beïnvloeden? Het prachtige onbewoonde eiland genaamd website, heeft vervoersmiddelen nodig om bewoond te worden. Maar welk vervoer, en welke route? Want… je wilt toch dat mensen gebruik gaan maken van jouw product of dienst?

Hou altijd je doel voor ogen, maak het meetbaar, voer het uit en stapel steen voor steen aan je succes. Deze doelen zijn ook kansen! Creëer ze, want ze liggen voor het oprapen, mits je ze goed gebruikt.

Hoe bereik je naamsbekendheid en beïnvloeding van koopgedrag? 10 wetten voor optimale inzet van je social media.

Daar voegen we de kracht van herhaling aan toe – zoals Javier Guzman satirisch benadrukt met zijn wc-eend sketch -. Want je wil natuurlijk dat je klant aan jou denkt wanneer hij/zij/ een kennis behoefte heeft aan jouw dienst of product.

 Waar begin ik?

Maar goed, terugkomend op de vraag: Social media, waar begin ik? De stok achter je deur is om te beginnen met het ontwikkelen van een goed communicatieconcept. Die een rode draad voor je social media en merk vormt en tevens handvatten biedt om aan de slag te gaan. Nog concreter: maak een mediaplanning aan de hand van deze handvatten. Een deel van de content die je plaatst, kan tijdloos zijn. Zoals je product of dienstverlening bijvoorbeeld. En het leuke – over herhaling gesproken – je content mag na ongeveer 3 maanden weer gerecycled worden. Plannen is ontzorgen en de stok achter de deur je nodig bent! Lees hier meer over in het artikel: luchtkasteel: de ideeën-executie.

En ook niet geheel onbelangrijk – onderzoek en ontdek – kom dichter bij je doelgroep en ontdek hun behoeften. Ga de dialoog aan, want mensen die je graag spreekt om ze vervolgens te negeren online, dat is toch wel vreemd. Dus kom maar op! Waar willen jullie meer over lezen?

 

Dit artikel is geschreven door:

Amanda Harleman
Communicatieadviseur
Cel-directeur Communicatie

Deel dit artikel:

Terug naar overzicht

Niels Perik

Niels Perik
Oprichter & Sparringpartner

Hoe kunnen wij je helpen?


Wij willen graag voor jou aan de slag.
Laten zien wat we voor jou kunnen betekenen.
Dus test ons maar, daag ons uit.

Wil je eerst meer over ons weten?
Ik kom graag bij jou langs.
Mijn telefoonnummer 053 - 8200 201.
Mijn e-mail adres is n.perik@lijnrecht.nl.