Lijnrecht Reclamemakers

Kick-ach

Kick-ach


06/04/2017 - Prettig kritisch - Gerrit Jan Hendriks


Misschien zijn er nog wel veel meer, maar ik ken in elk geval één reclamebureau dat voortdurend trompettert wat voor kick-ass campagnes het allemaal wel niet maakt.
Wat dat dan ook mogen zijn, kick-ass campagnes.
Want als ik het kick-ass werk van het bureau in kwestie bekijk, dan denk ik eerder: kick-ach.

Over kick-ass gesproken, sinds gisteren weet ik ook van het bestaan van een kick-ass organisatieteam op locatie. Had alles te maken met een event dat langskwam op mijn linkedin pagina.

Ik heb het niet zo op dat soort overenthousiasme. In elk geval niet als het van de afzender zelf komt. Mij te egotripperig.

Natuurlijk moet je als bureau achter je werk staan. En natuurlijk mag je, nee je moet er tevreden, enthousiast over zijn, over wat je gemaakt hebt. Anders doe je je werk gewoon niet goed. Krijgen je klanten geen waar voor hun geld. Maar of overenthousiasme dé manier is om je werk aan te prijzen, nee, ik denk het niet.

Want ook al zei mijn creatief directeur lang geleden al dat je in het reclamevak toch op een vaak tegen het overschreeuwerige aanzittende manier je bureau, je werk en jezelf moest verkopen… Nogmaals, nee, ik hou daar niet alleen van, ik ben er ook niet van.

Laat het werk vooral voor zichzelf spreken. En als het dan (al zou ik die term zelf nooit gebruiken) als kick-ass werk wordt aangemerkt… Prima! Klant blij, bureau blij, ik blij!

Dit artikel is geschreven door:

Gerrit Jan Hendriks
Copywriter
Cel-directeur Concept & Copy

Deel dit artikel:

Terug naar overzicht

Niels Perik

Niels Perik
Oprichter & Sparringpartner

Hoe kunnen wij je helpen?


Wij willen graag voor jou aan de slag.
Laten zien wat we voor jou kunnen betekenen.
Dus test ons maar, daag ons uit.

Wil je eerst meer over ons weten?
Ik kom graag bij jou langs.
Mijn telefoonnummer 053 - 8200 201.
Mijn e-mail adres is n.perik@lijnrecht.nl.